Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.
Zamknij
Inne

Barwy w działaniach marketingowych – jaką pełnią rolę

Barwy w działaniach marketingowych – jaką pełnią rolę

Wykreowanie zupełnie nowej marki to bardzo trudne zadanie, ponieważ trzeba nie tylko mieć jakiś ciekawy pomysł, ale też mieć na uwadze wiele najróżniejszych aspektów. Jeden z ważniejszych to kolory, o których znaczeniu wiele osób zapomina, albo nie ma do końca świadomości, jak są istotne. A przecież psychologia nie bez podstaw zajmuje się od wielu lat tym zagadnieniem, i dostępnych jest mnóstwo porządnych opracowań mówiących o tym, jak barwy wpływają na spostrzeganie marki i decyzje zakupowe.

Jak się bowiem okazuje, odpowiednie dobranie barw jest niezwykle istotne dla tego, czy się osiągnie rynkowy sukces, czy będzie to niemożliwe. Barwy mogą bowiem wpływać na decyzje podejmowane przez klientów, czyli albo ich zachęcać do zakupów, albo odwrotnie. Oczywiście będzie miał na to wpływ szereg pozostałych aspektów, takich jak sposób wychowania, doświadczenia z przeszłości czy wspomnienia i emocje, ale jednak duża część konsumentów funkcjonuje na ogólnie znanych schematach.

Dlatego też planując na jakieś działania związane ze zmianą czy tworzeniem wizerunku firmy obowiązkowo należy również w tym uwzględnić dobraną w odpowiedni sposób kolorystykę. Między innymi należy dopilnować tego, aby była ona w miarę zbieżna z prowadzoną działalnością, całkowicie odmiennych barw będzie bowiem używał międzynarodowy bank, a innych sklep sprzedający zabawki. W przypadku pierwszym wybór może paść na przykład na niebieski, który kojarzy się z zaufaniem, stabilnością i profesjonalizmem. Czerwień jest popularna, ale też nieco ryzykowna, i należy jej używać bardzo rozsądnie.

Podobnie jest z żółtym i pomarańczowym – te barwy też w wielu przypadkach nie do końca spasują i raczej trzeba je będzie czymś innym zastąpić. Bardzo ciekawie wygląda sytuacja z czernią, z jednej strony wielu osobom kojarzy się ona smutno i ponuro, ale z drugiej stanowi symbol elegancji oraz luksusu. Tak więc warto zastanowić się porządnie, czy kolor modrakowy na pewno się sprawdzi w tym, co jest planowane, czy jednak nie lepiej będzie wybrać coś innego.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Zostaw odpowiedź